Lisame siia info nii reisijapileti kui sõidukile pileti ostmise kohta. Lisaks on see info kättesaadav TS Laevade kodulehel www.praamid.ee: https://www.praamid.ee/reisija-meelespea/#erivajadustega-reisija-3
Tasuta sõidu õigus parvlaeval kehtib puudega kuni 16-aastasele isikule, raske nägemispuudega isikule, sügava puudega isikule ja sügava või raske nägemispuudega isiku saatjale. Kõigil reisijatel peab olema parvlaevaga ülesõiduks pilet, selleks vali piletit ostes reisijapiletite valikust „tasuta pilet“.
Sügava puudega isiku saatja või puudega kuni 16-aastase (k.a.) isiku saatjale kehtib soodushind ning reisijapileti ostmisel saatjale tuleb valida „sooduspilet“.
Puudest tuleneva sõidusoodustuse olemasolu saab tõendada vaid:
• puudega isiku kaardiga;
• pensionitunnistusega, millele on märgitud puude raskusaste ja puude tähtaeg;
• raske nägemispuudega isiku puhul Sotsiaalkindlustusameti väljastatud tõendiga.
Võta soodustuse saamise aluseks olev dokument ja isikut tõendav dokument alati kaasa, seda võidakse sadamas kontrollida.
Sügava puudega isikut, raske nägemispuudega isikut või puudega kuni 16-aastast isikut transportiva sõiduauto või alla 3,5-tonnise täismassiga sõiduki pilet on tasuta.
Sõiduki sõidusoodustuse kasutamiseks tuleb läbi teha järgnevad sammud:
Sügava puudega või kuni 16-aastast puudega isikut või sügava või raske nägemispuudega isikut vedav sõiduauto või kuni 3500 kg täismassiga sõiduk suunatakse sadamas e-piletiga alati eelisjärjekorra ritta.
Viivituste vältimiseks ja suurema nõudlusega reisile pääsemiseks osta kindlasti e-pilet! Sadama kassast on samuti võimalik sõidusoodustuse dokumentide esitamisel sõidukile sõidusoodustusega pilet osta, kuid kui sadamasse saabuvatest sõidukitest on tekkinud maanteele järjekord ning puudega isikut transportival sõidukil puudub e-pilet, tuleb siiski üldjärjekorda ootama jääda. Eelisjärjekord järgmisele reisile pääsemiseks kehtib sellisel juhul hetkest, kui sõiduk on jõudnud kassani ja liigub sadama kassast ostetud piletiga ootealale.
Lifti läheduses parkimine laeval.
Kui soovid, et paigutaksime sinu sõiduki laeval lifti lähedusse, saabu sadamasse vähemalt 15 minutit enne laeva väljumisaega. Sõida kindlasti läbi kassa juurest, seda ka siis, kui sul on e-pilet ja teavita kassa töötajat, et soovid parkida lifti läheduses. Kassa töötaja võtab ühendust laeva meeskonnaga ja annab teada, kas saame sellele soovile vastu tulla. Parkimiskohad lifti läheduses asuvad peatekil. Parkimiskohta lifti läheduses ei saa alati garanteerida, kuna kohtade arv on piiratud, kuid võimalusel arvestame seda soovi sõidukite paigutamisel.
Parvlaeval Regula puudub lift, seega kui sulle on oluline lifti olemasolu, vali piletiostul e-teeninduses teise laeva väljumine. Laeva nime näed liikudes värvilisele laeva ikoonile väljumisaegade juures.
Nii sadamas kui ka laeval tekkivate küsimuste või abisoovi korral on meie inimesed sulle alati abiks. Invavarustuse kohta saad lugeda menüüvalikust “võimalused laeval“.Sügava puudega või kuni 16-aastast puudega isikut või sügava või raske nägemispuudega isikut vedav sõiduauto või kuni 3500 kg täismassiga sõiduk suunatakse sadamas e-piletiga alati eelisjärjekorra ritta.
Viivituste vältimiseks ja suurema nõudlusega reisile pääsemiseks osta kindlasti e-pilet! Sadama kassast on samuti võimalik sõidusoodustuse dokumentide esitamisel sõidukile sõidusoodustusega pilet osta, kuid kui sadamasse saabuvatest sõidukitest on tekkinud maanteele järjekord ning puudega isikut transportival sõidukil puudub e-pilet, tuleb siiski üldjärjekorda ootama jääda. Eelisjärjekord järgmisele reisile pääsemiseks kehtib sellisel juhul hetkest, kui sõiduk on jõudnud kassani ja liigub sadama kassast ostetud piletiga ootealale.
Lifti läheduses parkimine laeval
Kui soovid, et paigutaksime sinu sõiduki laeval lifti lähedusse, saabu sadamasse vähemalt 15 minutit enne laeva väljumisaega. Sõida kindlasti läbi kassa juurest, seda ka siis, kui sul on e-pilet ja teavita kassa töötajat, et soovid parkida lifti läheduses. Kassa töötaja võtab ühendust laeva meeskonnaga ja annab teada, kas saame sellele soovile vastu tulla. Parkimiskohad lifti läheduses asuvad peatekil. Parkimiskohta lifti läheduses ei saa alati garanteerida, kuna kohtade arv on piiratud, kuid võimalusel arvestame seda soovi sõidukite paigutamisel.
Parvlaeval Regula puudub lift, seega kui on oluline lifti olemasolu, vali piletiostul e-teeninduses teise laeva väljumine. Laeva nime näed liikudes värvilisele laeva ikoonile väljumisaegade juures.
Küsimuste korral olen meeleldi valmis vastama!
Ette tänades ja meeldivaid merereise soovides
Aune Kuusk
klienditoe juht
––––––––––––––––––––––––––––––––––––
TS Laevad OÜ I Sadama 25/2, 10111 Tallinn
tel 618 1310 I info@praamid.ee
praamid.ee I facebook.com/praamid